5 Lucruri pe care meditatorul de acasa nu ti le va spune niciodata

5 Lucruri pe care meditatorul de acasa nu ti le va spune niciodata

Meditatiile fac parte din copilaria celor mai multi copii din mediul urban. Rolul meditatiilor este unul complementar orelor de la scoala. Fie ca vorbim despre acoperirea lacunelor, despre mentinerea unui anume nivel la clasa, pregatirea pentru examenele nationale, admiterea la facultate sau despre obtinerea performantei, meditatiile sunt in prezent parte din “normalitatea” anilor de scoala.

 

Majoritatea parintilor alege inca varianta meditatiilor acasa (multi chiar cu profesorul de la clasa). Conceptul centrelor specializate de meditatii este unul mai recent si mai putin cunoscut.

 

Pentru acei parinti care au ales pana acum meditatiile acasa, insa vor sa se asigure ca ofera copiilor cea mai buna optiune pentru nevoile lor, vrem sa le povestim mai multe detalii despre alternativa centrului de meditatii.

 

Bineinteles, nu toate centrele sunt la fel. Noi va putem spune doar despre cum lucram cu elevii din cele 4 centre VictoriaEdu din Bucuresti.

 

1. Un plan clar de actiune pentru evolutia copilului este esential in atingerea obiectivelor propuse

 

Cum majoritatea meditatorilor lucreaza in sistemul de stat, rutina este de a realiza o planficare a materiei de parcurs, nu a evolutiei elevului. In cazul meditatiilor de acasa, foarte putini profesori realizeaza chiar si o planificare a materiei. Cei mai multi merg “dupa ureche” si pe ”metoda” lor. Desigur, sunt si meditatori care au experienta si calitatile pedagogice pentru a compensa, macar partial, lipsa unui plan sau sa-si adapteze metoda la copilul pregatit. Insa acestia sunt mai degraba exceptia, nu regula.

 

Profesorii VictoriaEdu, in baza rezultatelor evaluarii initiale (nivel cunostinte, stil invatare, tip personalitate) si cu ajutorul instrumentelor si sistemelor interne (Metoda VictoriaEdu), realizeaza un plan de instruire detaliat si personalizat fiecarui copil.

 

Metodele si tehnicile de lucru sunt adaptate profilului individual pentru a ne asigura ca lucram “pe limba” elevului. Toti profesorii sunt instruiti intr-o varietate de metode pentru a putea oferi fiecarui copil ceea ce i se potriveste lui.  Planul contine un calendar de obiective individuale pentru intreaga perioada de pregatire.

 

Planificarea asigura predictibilitate rezultatelor obtinute si claritate, deopotriva parintilor si elevilor, cu privire la etapele care vor fi parcurse pentru atingerea scopului final (efectele acestuia fiind note bune, examene trecute cu brio, admitere la facultate, premii la olimpiade).

 

2. Rezultatele pe termen lung au de multe ori o importanta mai mare decat o nota

 

In cazul meditatiilor de acasa, modul de lucru majoritar este concentrat pe termen scurt –satisfacerea cerintelor sistemului pentru a obtine note bune. Pe principiul “profesorul spune, elevul face” – se scriu pagini intregi de probleme, se memoreaza comentarii literare si tot asa pana “trece hopul”.

 

Centrele VictoriaEdu se concentreaza pe interesele copiilor pe termen lung. Dincolo de intelegerea materiei dintr-un an scolar, ii pregatim pentru un viitor de succes, cu rezultate vizibile mult timp dupa ce vor fi terminat scoala. Notele bune sunt doar o consecinta previzibila sau o metoda suplimentara de verificare a progresului, insa niciodata singurul scop.

 

Elevii sunt implicati in realizarea planului de instruire pentru a intelege de ce si pentru ce invata. Intregul proces este creat pentru a-i ajuta pe copii sa defineasca un scop dorit, sa identifice obiectivele de atins pentru indeplinirea acestuia, sa faca un plan pentru atingerea acestora, sa se tina de acel plan si sa se bucure de succesul obtinut la final.

 

3. Orientare vocationala este fundamentala in succesul educational

 

Meditatorii se preocupa de notele obtinute de elevi la materia lor, ceea ce este si logic, date fiind circumstantele acestui tip de pregatire. Desigur, mai sunt si profesori de matematica si romana care lucreaza in tandem pentru pregatirea examenelor nationale. Insa, chiar si asa, responsabilitatea asumata pentru evolutia copilului este limitata la materia predata.

 

In Centrele VictoriaEdu suntem preocupati de scopul final – un viitor de succes. Pana la urma, care este scopul educatiei? Sa-i pregateasca pentru cariera profesionala pe care si-o vor alege. Insa acest scop nu isi gaseste locul nici la meditatiile de acasa, nici la orele de la scoala.

 

Toti profesorii VictoriaEdu, indiferent de materia predata, discuta cu elevii frecvent despre aplicabilitatea materiei in diferite meserii, in functie de interesele fiecarui elev.  Astfel preintampinam problemele de tipul “La ce-mi foloseste?!”

 

Mai mult decat atat, psihopedagogul VictoriaEdu sustine sesiuni de informare vocationala și cursuri de orientare vocationala cu elevii pentru a-i ajuta sa inteleaga meseriile adultilor, ce cunostinte si abilitati sunt necesare pentru practicarea acestora, dar si cum sa-si croiasca un parcurs educational catre meseria dorita si care sunt elementele care ii vor ajuta sa devina buni profesionisti in domeniul ales.

 

 

4. Evaluarea obiectiva a progresului copiilor este un pas foarte important in organizarea procesului de invatare

 

In cazul meditatorilor de acasa, in cele mai bune cazuri, parintii primesc notificari ocazionale de tipul “este bine”, “a facut mici progrese”, “nu si-a facut temele azi” sau chiar “azi a chiulit de la sedinta”. Apoi, comparand cu rezultatele de la scoala, parintii incearca sa isi faca o idee despre stadiul pregatirii copilului. Insa, in cea mai mare parte a timpului, lucrurile sunt neclare.

 

In cazul Centrelor VictoriaEdu, parintii primesc un raport lunar care contine sinteza activitatilor educationale, materia parcursa si detalii despre evolutia comportamentelor copiilor. In acest document veti regasi detalii precum gradul de implicare in timpul sedintei, capacitatea de concentrare pe durata acesteia, sau daca au reusit sa depaseasca nivelul invatatului mecanic.

 

De asemenea, incepand din aceasta iarna, parintii vor primi un feedback chiar la finalul zilei in care a avut loc sedinta de pregatire (subiectele abordate, corectitudinea realizarii temelor, recomandari privind organizarea invatarii de acasa, tema pentru data viitoare).

 

In Centrele VictoriaEdu practicam o metoda de evaluare riguroasa tocmai pentru a cunoaste, in mod obiectiv si in orice moment, stadiul pregatirii fiecarui elev. Cu ajutorul planului initial si al evaluarilor periodice (facute cu supervizarea echipei de conducere) stim exact unde, cum si cand vrem sa ajungem, care sunt problemele intampinate si cauzele acestora si ce pasi trebuie luati pentru remedierea acestora si indeplinirea tuturor obiectivelor la timp.

 

Foarte important de mentionat este ca evaluarile nu tintesc rusinarea elevilor (”vai ce lucrare proasta!”) si nici sa-i prindem pe picior gresit (”las’ ca va dau eu acum un test si luati toti 4”), ci identificarea problemelor cu care confrunta copiii pentru a le remedia cat mai repede.

 

5. Etica si profesionalismul pot fi transmise copiilor prin propriul exemplu

 

Meditatiile de acasa raman sub imperiul economiei negre. Cu siguranta sunt si exceptii, insa cei mai multi meditatori nu se afla in legalitate, din pacate. Ne-am obisnuit atat de mult cu aceasta realitate, incat nici nu ne mai gandim la implicatii. Pana la urma, tot ce ne dorim este sa gasim un profesor bun pentru copiii nostri.

 

De ce ar conta acest lucru? Pentru ca ne expunem copiii si ii facem partasi unui comportament ilegal la varste fragede. Fie ca ne dorim sau nu, ei invata din aceasta situatie ca respectarea legilor nu este o necesitate. Cum le putem vorbi copiilor despre diferenta intre bine si rau, despre onestitate si corectitudine, despre moralitate si etica, daca tocmai noi suntem cei care le demonstram ca nu sunt asa importante?

 

Revenim la scopul final al educatiei: copii cu un viitor de succes. Parte din acest viitor mai bun este si o societate mai buna si mai corecta care are valori si principii sanatoase. Centrele VictoriaEdu respecta toate regulile si normele fiscale si legale pentru ca doar asa putem fi un exemplu bun pentru copiii nostri si contribui la dezvoltarea tarii noastre.

 

Stim ca in lumea de azi parintii sunt suprasolicitati de cerintele profesionale, de programul foarte incarcat al copiilor (practic toti suntem part time soferi intr-un trafic imposibil), de toate cerintele de tipul “parintele bun trebuie sa…” dar si o duzina intreaga de probleme administrative.

 

Suntem parinti si stim ce inseamna sa te simti coplesit din toate partile, functionand la turatie maxima pe un rezervor aproape gol. Tocmai de aceea, am creat conceptul educational VictoriaEdu – ca macar alegerea meditatiilor sa fie una usoara.

 

Te asteptam sa ne cunosti personal si sa verifici chiar tu daca ceea ce spunem despre noi este adevarat. Vino impreuna cu copilul tau la o testare gratuita. Asa vei afla unde se gaseste copilul tau in prezent (cunostinte, stil invatare, personalitate) si iti vei face o idee mai clara despre cine suntem si cum lucram cu elevii. Hai sa ne cunoastem!

 

Echipa VictoriaEdu Center.

Save

Save

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.