Elevii despre care nu vorbim niciodata

Elevii despre care nu vorbim niciodata

Atat in mass media, cat si in discutiile obisnuite, extremele au prioritate – indiferent de subiect. In cazul educatiei, extremele sunt olimpiadele sau concursurile internationale si corigentele, repetentele sau chiar abandonul scolar.

 

Insa majoritatea copiilor este undeva intre cele doua. Despre ei nu se vorbeste aproape niciodata, desi ei vor forma societatea romaneasca de maine.

 

Nu vedem niciun reportaj “Extraordinar! Un profesor a dus un elev de nota 4 la 6 intr-un singur an!” sau “Impresionant! Un fost corigent la mate a luat nota 7,37 la BAC!” sau “Elev de nota 8 la info in liceu a devenit team lead la doar 25 de ani!”

 

Toti copiii au potential pentru un viitor de succes

Este o placere sa lucram cu elevi pasionati de o materie sau chiar mai multe. Noi le oferim suportul pentru a obtine rezultate excelente la nivel national si international. “Olimpicii” sunt motivati, vor sa invete lucruri noi, sa se autodepaseasca, sa ii provoace pe profesori si pe ei insisi.

Insa, majoritatea elevilor (inclusiv cei din Centrele VictoriaEdu), sunt cei cu note mici si medii care abia trec de la un semestru la altul sub greutatea, din ce in ce mai mare, a materiei neintelese. Sunt copii fara incredere in ei, copii care nu gasesc nicio placere in a invata, carora anumite materii li se par de neabordat.

“E prea greu, niciodata n-am sa pot intelege, nu-mi place, eu nu pot si, la urma urmei, pentru ce sa invat?!” Va suna cunoscut? Noi auzim asta in fiecare zi de la cei care incep abia acum pregatirea cu noi.

Nu toti copiii sunt olimpici si nici nu trebuie sa fie. Performanta in viata are mult mai multe criterii decat participarea la olimpiade. O societate sanatoasa are nevoie de intreaga diversitate umana. Fiecare copil, fara exceptie, are un potential imens – in felul sau, cu personalitatea sa, pe domeniile sale de interes si cu abilitatile proprii (native si dezvoltate). Pentru fiecare elev viitorul de succes arata la fel de diferit precum si amprenta sa de-a celorlalti.

 

Fiecare copil are nevoie de un plan personalizat lui

Pentru fiecare elev, cauzele pentru aversiunea fata de invatat sau o anumita materie sunt diferite. Insa efectul este acelasi: lipsa motivatiei de a invata.

De aceea si “planul de interventie” trebuie sa fie diferit. In acest plan de interventie noi toti – parintele, profesorul, psihopedagogul – jucam roluri diferite care tintesc acelasi scop: motivatia copilului.

Nu e deloc usor sa schimbi sentimentele copilului adunate de-a lungul anilor in care s-a confruntat cu o sumedenie de esecuri scolare. Insa, din experienta de pana acum, stim ca putem sa le schimbam perceptia asupra invatatului pentru intreaga viata.

 

Momentul acela in care invatatul devine o placere 

Procesul acesta ia timp, energie, e nevoie de munca sustinuta a tuturor celor implicati, e un drum cu urcusuri si coborasuri. Insa si satisfactiile sunt pe masura atunci cand copiii spun:

  • “Acum imi este clara materia”,“Nu credeam ca o sa pot intelege si eu vreodata”, “Nu poate fi asa de usor”;
  • “I-am demonstrat ca pot profesorului de la scoala care mi-a spus ca eu sunt prost si n-am sa invat niciodata”;
  • “Cand am venit aici… credeam ca o sa fie ca la meditatiile pe care le faceam cu profesorul de la clasa. Dar nu este. Aici pot pune intrebari, pot sa-mi exprim parerile fara teama, pot sa nu fiu de acord cu profesorul si totusi sa fim prieteni”.

Nu-i asa ca v-ar bucura inima sa auziti astfel de cuvinte? Chiar dupa sute de elevi care au trecut prin aceasta transformare in centrele VictoriaEdu, inca suntem emotionati cand observam evolutia unui nou copil care reuseste sa progreseze, sa fie increzator in fortele proprii, sa prinda cu adevarat drag de invatat, avand un plan de viitor si instrumentele necesare pentru a-si transforma potentialul in realitate.

 

Fiecare copil este in centrul atentiei noastre 

Cand spunem ca “fiecare copil este in centrul atentiei noastre”, nu sunt vorbe goale. Aceasta este temelia a tot ceea ce facem. Nu este o chestiune de merit in sine, ci este singura abordare educationala cu rezultate. Parerile parintilor si copiilor care ne-au trecut pragul pana acum sunt dovezile cele mai clare in acest sens.

Stiti vorba aceea ”E nevoie de un sat intreg pentru a creste un copil”? Este foarte adevarata. Noi toti (parinti, bunici si profesori) suntem modele de comportament pentru copii. Ei imita ceea ce facem, nu ceea ce le spunem. Ei vor deveni ceea ce noi investim in ei prin felul nostru de a fi. Fie ca ne dam seama sau nu, fie ca vrem sau nu, copiii sunt oglinda noastra, a fiecarei alegeri, mai mici sau mai mari, pe care noi o facem.

Ei au nevoie ca noi sa le fim modele demne de urmat. Tocmai de aceea, procesul de selectie si instruire a profesorilor din Centrele VictoriaEdu este unul foarte riguros. Elevii nostri au nevoie de mentori, de oameni care sa-i inspire pozitiv in alegerile pe care le fac.

 

Eroii copiilor nostri nu sunt doar cei din filme 

Dincolo de explicarea si fixarea materiei, copiii au nevoie sa-i ascultam, sa-i indrumam aratandu-le ca pot si ceea ce nu credeau posibil pentru ei.

Cu ajutorul nostru ei pot dobandi incredere in ei insisi, dar si claritate cu privire la rolul anilor de scoala in viitorul lor. Astfel, vom reactiva motivatia de a invata, schimbandu-le cursul vietii pentru totdeauna.

Invitatia noastra este aceea de a fi noi toti, parinti si profesori, eroii copiilor nostri!

 

Va asteptam impreuna cu copilul in fiecare dintre cele 6 Centre VictoriaEdu din Bucuresti (BerceniEroilorIanculuiLujeruluiUniriiVictoriei) pentru o testare initiala gratuita. 

Echipa VictoriaEdu Center

Save

Save

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.