Daniel Boboiceanu – Managerul noului centru de meditatii – VictoriaEdu Unirii (Bucuresti)

Manager Centru VictoriaEdu Unirii Daniel Boboiceanu

Daniel Boboiceanu – Managerul noului centru de meditatii – VictoriaEdu Unirii (Bucuresti)

Daniel Boboiceanu – Managerul noului centru de meditatii – VictoriaEdu Unirii (Bucuresti)

Daniel Boboiceanu este managerul noului centru de meditatii din Unirii, acesta fiind cel de-al 6-lea centru VictoriaEdu din Bucuresti, si cel de-al 8-lea din intreaga tara.

Daniel este profesor de matematica si a pregatit cu drag si succes zeci de elevi de liceu in cadrul VictoriaEdu Victoriei. Inca de la inceput, Catalin Dicu – fondatorul VictoriaEdu, a vazut in dumnealui talentul, dedicatia si motivatia in felul in care lucra cu fiecare copil.

 

Profesorul Boboiceanu este autor colaborator la Editura Sigma (cea mai mare editura de carte scolara din Romania) pentru cartile de pregatire a examenului de bacalaureat la matematica.

Daniel a creat si un site pentru a-i ajuta pe copii (mai ales pe cei care nu isi permit meditatii) sa gaseasca cu usurinta materialele necesare pentru examene de bacalaureat sau admiterea la diferite facultati.

Ca matematician, a obtinut de-a lungul anilor o multitudine de diplome de la competitiile locale, judetene, nationale si internationale de matematica.

De asemenea, Daniel Boboiceanu este ambasadorul Romaniei in Global Math Project, un proiect international ce isi propune sa explice notiuni complexe de matematica folosind elemente cat se poate de simple (logaritmi explicati prin puncte).

Daniel a hotarat anul acesta sa faca pasul de la profesorat la antreprenor educational. Astfel, Daniel doreste sa isi aduca contributia la schimbarea oportunitatilor educationale pe care le au elevii in prezent.

Am reusit sa stam putin de vorba cu domnul profesor zilele acestea si va invitam sa descoperiti cum gandeste un om care dovedeste, prin tot ceea ce face, vocatia de dascal si pasiunea pentru matematica.

 

Cum ati descoperit matematica?

Nu pot spune ca am descoperit matematica intr-un fel anume. De cand ma stiu lucram foarte usor cu numere. Nu as putea spune ca m-a invatat cineva matematica de mic, nu stiu ce a fost, dar a fost in mine mereu. Ma plictiseam repede si imi placea sa gandesc, sa gasesc legaturi in orice.

Daca stateam in autobuz, ma uitam pe geam si numaram masinile care treceau pe langa mine. Dupa ce ma plictiseam numaram totalul rotilor masinilor. Cand mama facea prajituri eram atent sa fur si eu reteta si incercam sa deduc proportionalitatea ingredientelor.

Mama punea la 10 oua, 2 cani de zahar si 2 cani de faina. Eu masuram ca intr-o cana intra 10 linguri de zahar si deduceam ca la un ou se pun 2 linguri de zahar si 2 linguri de faina. Astfel puteam face o prajitura in functie de necesarul de bucati.

Matematica a fost pentru mine o materie ca oricare alta pana in liceu. Dupa prima luna de liceu am descoperit un lucru: matematica poate fi cu adevarat fascinanta! Dar si un foarte mare adevar: omul sfinteste locul, in speta, profesorul sfinteste materia.

 

Cum era matematica pentru dvs in liceu?

Mereu ceva nou, mereu o provocare, mereu satisfactie si provocarile competitiilor de matematica. A fost ca o iluminare: am descoperit ca matematica e speciala.Tot atunci am decis sa devin profesor din dorinta de a face si eu alti copii sa se bucure de matematica cum m-am bucurat eu.

Pas cu pasam inceput sa citesc istoria matematicii si sa inteleg de ce pot spune ca matematica ne inconjoara. Apoi am inceput sa merg la diverse competitii de matematica (locale, judetene, nationale si internationale).

Am inceput sa studiez si in afara ariei curriculare, fapt ce era incurajat de zambetul plin de satisfactie a doamnei profesor cand veneam la scoala cu cate-o intrebare care n-avea nicio legatura cu ce faceam noi la clasa, intrebari gasite prin manuale vechi, care nu mai erau de actualitate, dar ridicau ”probleme cu caracter”.

Imi placeau si inca imi plac problemele atipice, problemele ce nu seamana cu exercitii clasice, probleme cu rezolvare scurta si pline de finete care par respingatoare, dar care, dupa un pic de cochetat, se transforma in printese. Eu le numesc probleme cu caracter.

 

De ce ati ales sa deveniti profesor de matematica?

Am ales sa devin profesor din dorinta de a darui, din dorinta de a ilumina si eu la randul meu elevi, asa cum eu am fost iluminat de profesoara mea. Dumneai spunea intr-un articol: „Daniel a fost unul dintre cei mai buni elevi, dar singurul care s-a intors sa daruiasca.”

Doamna profesoara m-a invatat, prin puterea exemplului personal, ca elevii merita sa invete de la cei mai buni matematicieni, oameni care sunt pasionati si de matematica, si de pedagogie. Am considerat de datoria mea sa dau mai departe ceea ce am primit.

Un profesor poate influenta foarte tare un elev. Eu am fost un caz fericit, pentru ca am intalnit si am rezonat cu doamna profesor care m-a invatat ca formulele nu se invata – ci se gandesc, ca exercitiile nu trebuie sa fie toate la fel pentru ca nu facem industrie – ci ca trebuie sa invatam de toate si din toate.

Nu exista intrebare care sa o supere. Mereu ne explica cu calm si ne incuraja sa fim oameni cinstiti – mai intai cu noi, apoi cu restul. Adica sa intrebam ce era neclar si sa nu ne mintim singuri ca o sa intelegem alta data, ci sa intrebam atunci, pe loc. Sa ne respectam si sa plecam dupa ora aceea cu materia inteleasa.

Ne facea sa intelegem ca scopul orelor nu era un numar de 15 exercitii facute pe ora sau predarea unei anumite lectii doar pentru ca venea la rand in programa. Ne convingea ca mergem la scoala sa invatam si sa nu plecam din clasa fara sa fi invatat ceva nou din respectul fata de noi insine.

Domna profesor sadea in noi un spirit de competitivitate loiala prin problemele facute la ore. Daca rezolvai primul problema nu faceai nimic special, ci doar daca veneai cu o idee noua, daca metoda adoptata de tine facea legatura cu un alt capitol. Cu cat metoda era mai atipica si mai simplista cu atat era mai speciala.

Noi nu faceam un numar de probleme la scoala, noi mergeam la scoala sa plecam acasa cu ceva nou invatat. Acest spirit vreau sa il daruiesc si eu copiilor si in mare parte chiar reusesc.

 

Care sunt principiile dvs in lucrul cu elevii?

Nu le dau copiilor formule de tocit, ii invat sa le deduca. Am grija sa citesc fiecare expresie a lor, sa imi dau seama daca au priceput sau nu. Imi dau seama din reactiile lor daca se cere sa mai aprofundam anumite lucruri sau putem trece mai departe.

Niciodata nu ii intreb daca au inteles, mereu asteptsa ma convinga ca au inteles. Sunt foarte calm si deschis fata de copii, ii inteleg daca nu stiu, de asta vin, ca nu stiu si vor sa invete! Iar eu le explic fiecaruia pe limba lui, cat mai simplu si cat mai lipsit de formalism anost.

Explic o notiune in forme complet diferite pana aud:”serios?! atat de simplu?” Abia atunci pun 2-3 intrebari sa ma asigur ca a priceput si putem incepe aprofundarea.

 

Cum de ati decis sa va alaturati echipei VictoriaEdu Victoriei?

Am rezonat cu Metoda VictoriaEdu si mentalitatea fondatorilor. La VictoriaEdu copiii aveau nevoie de un profesor, nu doar de cineva care sa le puna niste exercitii pe tabla. Cand am inteles conceptul educational, am simtit ca locul meu este aici.

Vreau ca elevii sa se simta in largul lor, sa ma simta ca pe un prieten caruia pot sa i se planga ca nu au priceput aia si aia la scoala. Astfel, eu stiu ce ofuri au si ce trebuie sa am in vedere pentru fiecare dintre ei.

Am grija sa rada si sa se distreze. Poate suna ciudat pentru parinti, insa, matematica fara glume, parca nu e matematica pentru mine.

Multi copii ma acuza la inceputul pregatirii ca lucram notiuni foarte grele, ca facem chestii pe care ei nici nu le-au vazut la clasa. Dar eu stiu ca asa este inceputul, mai greu. Iar dupa putin timp realizeaza si ei ca e doar o iluzie, ca nu sunt grele.Poate sunt urate, dar usor abordabile. Astfel ei invata sa gandeasca, iar cand ajung la clasa au o alta incredere in ei.

Scopul meu ca profesor este ca invat copiii sa gandeasca si sa le demonstrez ca matematica ofera satisfactie si implinire, asa cum am invatat si eu.

 

Ce v-a suprins cel mai mult in calitatea de profesor la VictoriaEdu Victoriei?

Stiam ca fiecare copil are cate un stil de intelegere a notiunilor, dar nu ma asteptam ca aceste stiluri sa fie complet diferite. Fiecare copil, fiecare grupa, fiecare sedinta de meditatii este o provocare ca profesor. Nu me refer la ecuatiile de rezolvat, ci o provocare ca grup de copii.

Vocatia de profesor nu consta in a pune niste ecuatii pe tabla si a scrie o rezolvare fara caracter.Un profesor trebuie sa stie sa inteleaga un elev si sa rezoneze corespunzator.

Meseria de profesor nu consta in materia a 4 manuale, in a rezolva problemele din manuale, ci in a le explica pe limba fiecarui copil. Asta am invatat ca profesor: meseria mea nu consta in rezolvarea unor exercitii, ci in a adapta informatiile fiecarui copil si a le explica pana se simte stapan pe notiuni.

 

Care este experienta dvs profesionala?

Masor experienta mea profesionala in rezultatele obtinute de copiii pe care i-am pregatit. De cand predau nu am avut niciun copil nemultumit, niciun copil care sa nu fi inteles ceva, niciun copil care sa nu plece de la meditatii cu materia clarificata, niciun elev care sa nu-si fi atins obiectivele la examenele nationale.

 

De ce ati ales sa deveniti antreprenor?

Din dorinta de independenta, dezvoltare si promovare a unui bussines util societatii – o forma de invatamant axata la propriu pe elev.
Astfel, incerc sa promovez un stil de invatare diferit, un stil de invatare adaptat fiecarui copil, un stil in care profesorul sa fie atent la caracterul fiecarui copil si sa ii fie prieten copilului. O alta forma de invatamant in care sa fii incurajat sa intrebi, in care sa fii ajutat de profesor, o forma in care copilul sa simta ca invata sa invete.

 

Si dece o afacere în domeniul educational?
Consider ca cea mai buna investitie intr-un viitor mai bun sunt copiii. Ei sunt adultii de maine si ne-am bucura cu totii sa fie adulti responsabili, bine pregatiti, avand asteptari si standarde inalte.
Lucrurile acestea nu vor lua nastere de la sine, nu se vor ivi din nimic. Trebuie sa lucram cu copiii, sa ii educam, sa ii ajutam si intelegem.
Trebuie sa le fim alaturi si sa ii indrumam fiindu-le acolo unde ei au nevoie. Un copil petrece pe zi cateva ore bune in domeniul educational, drept urmare sunt influentati de profesori, colegi, mediul de acolo.
De aceea incercam ca, acele orele pe care le petrece invatand,sa fie calitative, alaturi de oameni verticali, loiali, care sa-i inteleaga. Doar asa copiii vor prinde drag sa invete si sa fie si ei intelegatori la randul lor.

 

Care este rolul ideal al profesorilor în viata elevilor?
Rolul de mentori. Sa fie povatuitor, sa-i indrume pe cele mai bune drumuri, sa le accepte ideile, sa ii sustina in ideile lor, abia apoi sa ii educe si sa ii invete.
Profesoara mea de matematica din liceu mi-a fost mentor.Eu sunt una dintre dovezile unui stil axat pe elev, de aici si toata dedicarea mea.
Un profesor trebuie sa accepte ideile copiilor asa cum sunt, sa nu ii judece, ci sa le dea curajul sa incerce. Iar daca ei mai si cad, sa ii incurajeze sa se ridice, sa-i invete ca niciodata sa nu renunte. Nu e important de ce ai cazut, nu e important din vina cui ai cazut, e important de unde ai cazut – cat sa stii unde trebuie sa revii rapid si sa continui.

 

Cum ati dori sa fie descris VictoriaEdu Unirii peste 5-10 ani de elevii care s-au pregatit in centru?
Un centru de meditatii in care copiii sa invete cum sa invete, un centru unde copiii sa vina de dragul de a invata, de dragul profesorilor.
Un loc in care intrebarile sunt mai mult decat bine venite, un loc in care nu exista limite ale invatarii si nici bariere de comunicare intre elev-profesor-parinte.
Un loc unde lucrurilor li se spune pe nume si nu se pierde vremea. Investim in copii, investim in viitor, pentru ca vrem sa imbatranim inconjurati de tineri care sa ne bucure.

 

VictoriaEdu Unirii

Sitraco Center 2, Splaiul Unirii nr. 4, bloc B3, tronson 3, Et. 4, Sector 4, Bucuresti.
Tel: 0762 800 087
Email: unirii@victoriaedu.ro

Va asteptam!
Echipa VictoriaEdu Center

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *