©Metoda VictoriaEdu

Metoda VictoriaEdu
metodaVinci

In prezent, procesul de invatare este unul rigid, aplicat unitar, incapabil sa identifice si sa diferentieze modalitatile de livrare eficienta a informatiilor catre elevi.

 

Incepand cu anul 2013 am implementat in cadrul centrelor educationale o ©Metoda specifica ce  functioneaza ca un tot unitar si contribuie la imbunatatirea rezultatelor scolare ale elevilor.

 

In perioada 2013 – 2017 au fost pregatiti sute de copii dupa ©Metoda VictoriaEdu, rezultatele obtinute evidentiind cresterea implicarii copiilor in propriul proces educational si imbunatatirea performantelor scolare.

 

1. Descrierea ©Metodei
© Metoda VictoriaEdu combina elemente din domeniile psihologiei, psihopedagogiei, sistemelor de management al calitatii si al pregatirii sportivilor de performanta.

 

Personalul, profesorii si psihologii centrelor VictoriaEdu sunt pregatiti si instruiti sa acorde asistenta si instruire, respectand cei 4 pasi specifici ©Metodei: Evaluare, Personalizare,  Instruire si Validare.

 

© Metoda VictoriaEdu are la baza personalizarea programului de instruire si pregatirea, in functie de nevoile fiecarui elev. Pregatirea se desfasoara in grupe de maxim 5 elevi pentru materiile de baza si 8-10 elevi pentru limbile straine, incurajand o competitie pozitiva intre membrii grupului astfel incat toti elevii sa obtina rezultate cat mai bune, sa interactioneze unii cu ceilalti, sa lucreze in echipa si sa obtina performante maxime in momentele in care acest lucru este necesar.

 

Planul personalizat de instruire  are la baza informatiile obtinute cu ocazia evaluarilor initiale si formative. Acesta urmareste remedierea lacunelor, specifica metodele didactice adecvate stilului de invatare si nivelulului de cunostinte, contribuind la monitorizarea procesului de instruire al fiecarui elev.

2. Etapele de aplicare a ©Metodei

 

1-Evaluare
Este punctul de plecare al procesului de pregatire desfasurat in cadrul centrelor VictoriaEdu si presupune: masurarea nivelului initial de cunostinte (testare), determinarea stilului de invatare, specific fiecarui elev  si determinarea personalitatii fiecarui elev (test personalitate).

 

2-Personalizare
Reprezinta etapa in care se dezvolta Planul personalizat de instruire si presupune:

  • stabilirea obiectivelor individuale, determinate si agreate cu cursantul si parintii acestuia
  • intocmirea  Planului personalizat de instruire, specific fiecarui cursant. Acesta include:
    • Stilul de invatare si profilul de personalitate a elevului,
    • Cunostintele, abilitatile si competentele dobandite (cerute de programa scolara) -determinate prin testare si necesar a fi formate
    • Recomandarile de remediere
    • Obiectivele instruirii pe termen scurt si lung
    • Strategiile, metodele si instrumentele de instruire propuse
    • Metodele de evaluare

 

3-Instruire
Proces continuu de:

  • predare
  • invatare
  • evaluare

 

4-Validare
Presupune evaluarea formativa si continua a rezultatelor invatarii. Rezultatele evaluarii formative sunt inregistrate in Raportul de competente si sunt comunicate cu frecvente diferite parintilor.

3. Catalizatori educationali

 

Motivatia invatarii
Constituie un factor psihologic important al procesului de instruire din cadrul centrelor VictoriaEdu si presupune: evaluarea motivatiei scolare (testare), determinarea strategiilor educationale, (teste specifice),  orientarea vocationala (determinarea traseului educational si a planului de cariera) si  adaptarea strategiilor motivationale in functie de specificul fiecarui cursant.

 

Mediul de invatare
Presupune asigurarea mediului propice procesului de invatare, atat in cadrul centrelor VictoriaEdu (locatie, amenajare, curatenie, atmosfera, profesori, componenta grupe, comunicare, etc.) cat si in mediul familial (atitudine, relationare, comunicare, sistem recompense, etc.), comunicarea permanenta cu elevii si parintii fiind considerata esentiala in procesul de educatie.

4. Psihologie si Psihopedagogie
Profesorii centrelor VictoriaEdu sunt absolventi ai Modulului Psihopedagogic I sau II si sunt instruiti continuu sa foloseasca © Metoda VictoriaEdu pentru imbunatatirea performantelor individuale, scolare si profesionale precum si cele mai performante metode psihologice si pshihopedagocice.
5. Elemente ale sistemului de management al calitatii
Organizarea proceselor centrelor VictoriaEdu are la baza Sistemul Cunoasterii Profunde, ciclul PDSA si cele “14 puncte ale transformarii managementului “ definite de W. Edwards Deming  si urmareste imbunatatirea continua a performantelor proceselor educationale.
6. Elemente specifice pregatirii sportivilor de performanta
Dupa modelul pregatirii sportivilor de performanta, procesul de Pregatire Continua din cadrul centrelor  VictoriaEdu considera: stabilirea obiectivelor,  programarea pregatirii pe termen lung, incurajarea unei competitii pozitive (mijloc de dezvoltare integrala a capacitati de performanta), pregatirea si participarea la competitii (teste, concursuri, examene), conform Diagramei de Pregatire Continua.

Save

Save