Dupa 13 ani de experienta in lucru cu si pentru copii, Catalin Dicu deschide Centrele Educationale da Vinci

Dupa o cariera profesionala de peste 20 de ani, Catalin Dicu a lansat un business in educatie, construit pe baza experientei sale in managementul calitatii si intr-un ONG cu activitati dedicate copiilor.

Timp de aproape 13 ani, Catalin Dicu (foto) a lucrat in cadrul organizatiei umanitare World Vision, un ONG activ in domenii precum educatie sau sanatatea si protectia copilului. Apoi, si-a continuat cariera in mediul de business, unde a petrecut aproximativ 12 ani in logistica, dar nu a mai gasit satisfactia pe care o avea cand lucra pentru copii. Asa ca, de doi ani, in paralel cu activitatea de consultata in managementul calitatii sau logistica, se ocupa si de propriul business – centrul privat de educatie Da Vinci.La nivel international exista centre educatonale puternice, cum ar fi Kumon, lansat in 1954, in Japonia, de un profesor de matematica. Astfel ca, inainte de a incepe propria afacere, Catalin Dicu s-a gandit si la posibilitatea de a aduce in Romania o franciza internationala, mai ales ca el are deja experienta profesionala in implementarea unui francize la nivel national (Dynamic Parcel Distribution – DPD). Insa, pe acest segment, ar fi fost destul de mare efortul de a adapta franciza la contextul local, mai ales din cauza existentei ”zonei gri” date de meditatiile private oferite de profesori contra cost, dar fara o activitate oficiala in acest sens.

Problema acestui segment este lipsa unei concurente echitabile. De anul trecut, dupa ce a fost implementat codul etic, parca a inceput sa fie mai bine, dar inca mai avem situatii in care parintii ne spun ca trebuie sa intrerupa cursurile de aici ale copilului si sa continue cu meditatii cu profesorul de la scoala, altfel elevul risca o nota mica”, spune pentru startups.ro Catalin Dicu.

 

Conceptul centrului educational Da Vinci
Centrul Da Vinci a fost lansat in noiembrie 2013, avand la baza o metoda proprie de lucru, in care sunt combinate elemente din domeniul psihopedagogiei, al sistemelor de management al calitatii si al pregatirii sportivilor de performanta.

In 2013, in primavara, am inceput sa facem un studiu de piata, sa vedem care este situatia in Romania si am vazut ca activitatea era incipienta. Centrele se concentrau doar pe meditatii, nu aveau partea de consiliere vocationala si nici nu aveau toate un psiholog”, spune Catalin Dicu.

Centrul se adreseaza copiilor din ciclul gimnazial si din cel liceal, insa, datorita solicitarilor, pentru ca apar unele probleme la trecerea din clasa a patra la clasa a cincea, in momentul de fata exista grupe de pregatire incepand cu clasa a patra.

Astfel, in Centre s-a creat un pachet special pentru elevii care urmeaza sa inceapa clasa a 5-a si au nevoie de o recapitulare a materiei pentru a schimba ciclul scolar mai increzatori in fortele proprii. Vezi mai multe detalii prin click aici.

Activitatea a inceput cu oferta de pregatire la materiile baza, precum limba romana, matematica, limbi straine, fizica, biologie, chimie, geografie, istorie etc. Intre timp, paleta acoperita s-a largit inclusiv cu materii precum biologie pentru admiterea la facultatea de medicina. Pe langa pregatirea teoretica, exista si partea de consiliere vocationala, in care se identifica aptitudinile elevilor si se fac recomandari in legatura cu traseul educational/profilul de cariera potrivit.  Pentru o alegere a viitoarei cariere in cunostinta de cauza va recomandam Cursul de Orientare Vocationala. Vezi mai multe detalii prin click aici.

La acest modul se pot inscrie atat elevii care urmeaza cursuri de pregatire in cadrul Da Vinci, cat si copii din exterior. Avand in vedere ca stabilim un plan personalizat de pregatire cu fiecare cursant, acest modul este o componenta de baza a procesului de educatie din cadrul centrului. Cu elevii din gimnaziu discutam despre un traseu educational iar cu cei din liceu discutam despre un plan de cariera”, mentioneaza Catalin Dicu.

Pentru inceperea pregatirii la o anumita materie nu trebuie sa existe un minm de elevi inscrisi si nici o nota minima pe care trebuie sa o obtina la testarea initiala. De exemplu, la deschiderea centrului, prima sedinta de matematica a fost cu doi elevi la grupa iar apoi grupele s-au completat pe masura ce s-au inscris alti copii. De altfel, pentru materiile de baza se lucreaza cu grupe de cel mult 4 elevi, exceptie facand limbile straine, unde profesorii sunt instruiti sa lucreze cu grupe de pana la opt – noua elevi, dar pana in prezent nu s-a depasit numarul de sase elevi pe grupa, deoarece acestia trebuie sa ajunga intr-o perioada relativ scurta de timp la nivelul unui anumit obiectiv (de obicei, certificari precum Cambridge, DELF, DALF etc.).

Per total, ponderea mai mare este a elevilor din clasele a opta si a douasprezecea, insa acestia nu depasesc cu mult procentul de 50%, comparativ cu restul cursantilor.

La inceput a trebuit sa finantam afacerea, pana cand am cules roadele campaniilor publicitare, insa, din anul doi, aveam deja grupe formate in functie de nivelul de cunostinte si compatibilitatile dintre cursanti. In 2014 ne-am apropiat de 100 de cursanti iar acum avem peste 100”, adauga Catalin Dicu.

 

Construirea echipei
O componenta importanta a acestui business este reprezentata de profesori – inainte de lansarea centrului, activitatea de recrutare a viitorilor dascali a ocupat aproximativ trei luni si a cuprins inclusiv partea de testare a cunostintelor si testare psihologica.

Partea administrativa a fost simpla – gasirea si amenajarea spatiului pentru centru au fost gata intr-o luna, in schimb, pentru profesori am avut un numar relativ mare de interviuri. In plus, initial ne doream profesori cu experienta mai mare in sistemul public de invatamant. Insa, ulterior ne-am dat seama ca nu este tocmai bine sa aiba prea multa experienta in sistemul de stat, pentru ca deja se formasera niste obisnuinte, iar noi utilizam o metoda proprie, ceea ce a dus la dificultati in a forma profesorii respectivi, obisnuinti sa predea ca la clasa, asa ca ne-am schimbat strategia de recrutare”, adauga Catalin Dicu.

Media de varsta a profesorilor din cadrul centrului Da Vinci este de 29 de ani, cu o experienta de cel mult 5 ani in sistemul public de invatamant, unii avand deja si experienta in sistemul privat de educatie. Pentru metoda utilizata, profesorii sunt instruiti integral la inceput si apoi exista reinstruire la doua luni.

Nu este usor sa ai un start-up in domeniul acesta, dar nici imposibil. Problema este sa gasesti profesorii potriviti. Am cautat sa fie profesori pasionati, chiar daca nu au o experienta foarte mare. In orice business, echipa este cea mai importanta componenta. Mai ales in servicii. Daca in productie mai poti sa ai un robot, in servicii oamenii sunt extrem de importanti, iar cei din sistemul educational trebuie sa aiba si vocatie”, spune Catalin Dicu.